01.11.2015

מהו ספר מותג?

הייתם קונים בחברה שביקרתם באתר שלה וגיליתם שהלוגו נראה שונה ממה שמופיע על הברושור שחילקו לכם ברחוב? כנראה שלא. הרושם שזה יוצר הוא חוסר רצינות ואי סדר עוד לפני שבכלל נזקקתם לשירות העסק. ספר המותג הוא הכלי שכל עסק או חברה חייבים לעצב ואפילו להדפיס כדי ליישר קו ולשמור על המסרים.
ספר מותג
עסק שמכבד את עצמו מאמין בזהות מותגית חזקה ועקבית. מותג כזה זוכה לאמון מצד הלקוח ומחזק את מעמדו לעומת המתחרים. לקוח שנתקל בכרטיס ביקור עם לוגו בצבע סגול ובקטלוג בצבע אפור מתחיל להתבלבל ומוותר על ההתקשרות עם החברה. מותג בעל נקודות מגע רבות עם לקוחות צריך לוודא שהמסר הוא אחד ולא סוטים ממנו.

ספר המותג חשוב כדי לשמור על אחידות וחוקיות בכל תהליכי העבודה על המותג. הוא מספק הנחיות שמטרתן להסביר כיצד עוצב ונבנה כל פריט. בזכותו כל עובד יכול להבין מה נעשה עד היום ועל ידי כך לשמור על אותו קו מבני ועיצובי. בנוסף, הספר מבטיח שכל מה שהודפס או עלה לאוויר נשמר וגם אם יוחלט להחליף איש שיווק או מעצב, יהיה תיעוד של כל ביצוע, מה שיסייע לשמור על הקיים עם השינויים הרצויים.

מה נכתב בספר מותג?

ספר מותג הוא בעצם סל של חוקים שמתארים כיצד המותג עובד והוא מכיל מרכיבים ויזואליים בסיסיים כמו: פרמטרים ומידע לגבי סגנון המותג, טיפולים שונים בלוגו, כללים לעבודה עם אזהרות או המלצות, פירוט על צבעים, פונטים וגופנים שבהם יש להשתמש, עיצובים של קטלוגים, נייר מכתבים, כרטיס ביקור וכל דבר שיצא לפועל בתהליך המיתוג.

בחברה שבה המיתוג זוכה להתייחסות מתקדמת יותר, ניתן לראות אף פירוט מעבר לכך שיכיל בתוכו את מרכיבי הדיגיטל, למשל: עמודי אתר האינטרנט, דוגמאות של ביצוע קמפיינים בפייסבוק, גוגל ואפילו הנחיות של קופירייטינג. כל המרכיבים האלה מסיעיים לוודא שכל מה שבוצע מתועד.

כיצד מייצרים ספר מותג ומי ישתמש בו?

ברגע שעבודת המיתוג הושלמה על ידי משרד כלשהו כדאי לסגור איתו גם על בניית ספר מותג כדי להבטיח תהליך של המשכיות. ברגע שהקובץ מוכן, ניתן להשתמש בו במסגרת פנים ארגונית. הוא מסייע לגורמים במערכת להתנהג בצורה אחידה ומלוכדת וכזאת שמייצגת את השפה והזהות של המותג.

גם גורמים חיצוניים כמו מפרסמים וחברות הפקה ישמחו לקבל ספר מותג בעת ביצוע משימה שהוטלה עליהם כדי להבין בצורה יותר מפורטת עם מה הם עובדים וכך ליצור תוצר מרשים בהרבה.

לסיכום, פיתוח ספר מותג פשוט עושה סדר לכל מי שרוצה לדעת על המותג והדרך שהוא עבר במהלך תקופה. הסדר הזה מסייע לכל גורם בחברה לפעול על פיו ולמנוע אי נעימויות בפיתוח מוצרים והעלאת קמפיינים חדשים בעת הצורך.
כל המדריכים

מדריכים נוספים

05.07.2016 תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק

תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק

כל בעל עסק חדש או קיים שואף לשאוב אליו את מספר הלקוחות הרב ביותר שניתן להשיג. אבל בשביל שזה יצליח הוא חייב למתג את עצמו ולבדל את המוצר או השירות שלו...
14.02.2016 מיתוג עסק זה לא רק לוגו

מיתוג עסק זה לא רק לוגו

המילה מיתוג יוצרת אצל הרבה אנשים אסוציאציה של סמל או לוגו ושזה מה שמייצג את החברה בלבד. ובכן, לוגו שמעוצב יפה ובצורה מקצועית הוא רק השלב שלפני הדבר...
16.09.2015 כרטיסי ביקור – לא מה שחשבתם

כרטיסי ביקור – לא מה שחשבתם

האסוציאציה הראשונה שעולה לנו כשאנחנו שומעים את המושג כרטיס ביקור היא משהו מלבני מנייר דק או עבה ועליו פרטי יצירת קשר של עסק או של אישיות. כיום, העולם...

מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!

מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם:

מלאו פרטים ונחזור אליכם

או חייגו 073-7955529