05.11.2015
קווים מנחים לקטלוג מוצרים מנצח
רבים מנסים להסביר את חשיבותו של הקטלוג בתוך כל הכלים השיווקיים של עסק קיים ומה שמשותף לכולם הוא שמוצר מודפס זה הוא חלון הראווה של בעל העסק. ישנן הגדרות כמו: "הפנים של העסק", "כרטיס הביקור", "חנות". כל ההגדרות האלה בהחלט מעניקות לקטלוג משקל חשוב במערך האסטרטגיה השיווקית ויש לשים לב לשני הדברים המרכזיים: עיצוב ותוכן.

עיצוב שמשדר את העסק
אם התקבלה ההחלטה הנכונה לעצב קטלוג כדאי להשקיע בו את מרב המשאבים העיצוביים כשזה כמובן אומר מעצב גרפי מנוסה. העיצוב מעצים את התוכן ומגביר את האטרקטיביות של העסק בתוך הקטלוג. העיצוב הנעים והנוח גם מגיש את התוכן בצורה טובה יותר ומעביר את המסר לתודעת הצרכן.
קטלוג מוצלח הוא כזה שמעוצב בצורה שמגרה ומעוררת את הרצון להסתכל ולקפוץ אל תוך הטקסט הכתוב בצורה נעימה וכזאת שמשרתת את הקורא. אם זה לא מתקיים אזי הקטלוג לא הפיק את המטרה שלשמה הוא נועד.
תפקיד חשוב נוסף שיש לעיצוב של קטלוג הוא להראות את האני מאמין של העסק ולכן יש לבחור צבעים ואמצעים גרפיים שיקרינו וישדרו את האווירה והמתרחש בו.יחד עם זאת אסור להגזים ולהרבות בצבעים ואיורים מיותרים שיוכלו לייצר תחושה של עיצוב יתר וישיגו את האפקט ההפוך ממה שתוכנן.
חד, אלגנטי וקליט
כשמדברים על התוכן בקטלוג יש להחליט את ההחלטות השיווקיות הדרושות שיבואו לידי ביטוי בהבלטת הדברים הנכונים: חוזקות, יתרונות, חזון וערכי היסוד שבהם אתם מאמינים כעסק ללקוחות שלכם ולגבי המוצר שאותו אתם מוכרים.
חשוב מאוד לזכור את העובדה שהקטלוג הוא קודם כל עבור הצרכן/לקוח ולכן כל מסר שנכתב בקטלוג צריך להיות חד ואלגנטי כשהוא מסביר את התועלת שתופק מהמוצר או מהשירות של העסק.
המטרה הנוספת של התוכן בקטלוג הוא כמובן לתת את השפע והמבחר שיש לכם להציע. אבל כמובן שאסור להתפזר מדי. עדיף לבחור את מוצרי הדגל ולתאר אותם בצורה קלה להבנה שיכולה בקלות להיקלט בצד השני.
לסיכום, המילה הנכונה שיכולה לתאר קטלוג מצוין היא הרמוניה. אותם כמה עמודי הקטלוג צריכים להיראות כאילו חשבו עליהם לעומק ונבנו תוך כדי מחשבה על הצרכן. הקורא אמור להרגיש את הקלילות והזרימה של הטקסט יחד עם העיצוב תוך כדי קליטת מסרים רלוונטיים וממוקדים. הצליח לכם? יש לכם קטלוג מנצח.
מדריכים נוספים

תפקידיו של כרטיס ביקור
לפני שמתחילים לדבר על מראה של כרטיס ביקור צריך לדבר על החשיבות שלו לעסק חדש או קיים. המושג "כרטיס ביקור" זוכה לשימוש מטאפורי בהרבה מקרים כשרוצים...

המדריך לעיצוב מוצרי דפוס
עומדים לקראת הפקתו של פלייר פרסומי, פולדר עסקי, פוסטר ענק או כל מוצר דפוס אחר? זה הזמן להכיר מספר קווים מנחים המתייחסים להליך העיצוב הגרפי בכל מוצרי...
מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!
מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם: