04.03.2012

בחזרה ליסודות, תורת עיצוב לוגו

יודעים מה?
כדי לעצב לוגו מצוין, לא מספיק למצוא מידע בספר כלשהו.
חייבים לחקור את התחום הזה.
בחזרה ליסודות תורת עיצוב לוגו
כדי ליצור מותג יעיל, יש להכיר, קודם כל, את כישוריכם האישיים שלכם בתור מעצב. לאחר מכן עליכם להכיר את החברה שהזמינה אצלכם את עיצוב הלוגו שלה. יש לדייק, הכרת החברה אינה מסתכמת בבירור פשוט של יכולתה לעמוד בתשלומים. עליכם לחקור באופן יסודי את הפרספקטיבות העומדות בפני הלקוחות: מה הם רוצים, למה הם מצפים, כיצד הם מעריכים את מצב העסקים שלהם. שוחחו עם העובדים, הבעלים, השותפים והלקוחות, הוסיפו לכך עובדות אודות מאפייניה הייחודיים של הענף ותגיעו למסקנות אובייקטיביות שתסייענה לכם לעצב את הלוגו בהצלחה.

לוגו שמשמש בהצלחה את המסעדה לא יתאים לוול-סטריט, וזאת עקב הבדלים בצרכים של הלקוחות. אנשים שמחפשים מקום שבו מבשלים טוב ונעים לשבת מצפים לקבל זאת במחירים סבירים. לוגו שנושא בתוכו מידע אודות ציפיות אלו יוכל למשוך לקוחות חדשים רבים, ואילו לוגו כושל עלול להזיק במידה רבה לעסק שלכם.

אם הלוגו עונה לדרישות החברה ומרתק את קהל היעד, אם הוא קל לזיהוי וזכירה, אם ניתן להשתמש בו גם כשלוח הצבעים הנו מצומצם (וזאת בשל עלות וקלות הדפסתו), אזי אפשר לדבר בבטחה על ההצלחה של הסמל המסחרי שלכם.
על הלוגו לשאת מטען רגשי, היות ולעיתים קרובות הוא יוצר את הרושם הכללי אודות החברה אצל לקוחות פוטנציאליים.
אם ברצונכם להביע באמצעות לוגו את יציבות החברה שלכם, עליכם לעצב לוגו שיעורר רגשות שכאלה אצל רואיו.

עקרונות אחדים לעיצוב לוגו

ראשית בוחרים גופן (אם תגים-סריפים ובלעדיהם) ולוח צבעים. אם כבר הגדרתם את היעד הרגשי של הלוגו שלכם, אזי הבחירה בגופן ולוח צבעים תהיה קבועה מראש. עליכם להכיר את תורת הצבע, אחרת אתם לא תוכלו להעביר באופן נכון את המידע הדרוש. השתדלו להקצות ללימוד זה זמן ולהעמיק את ידיעותיכם בנושא זה.

תשקלו את הצורה הגיאומטרית בקפידה. צלעות מעוגלות ופינות חדות בלוגו יכולים לסמל הבדל בין מסר אגרסיבי לניטרלי. אם החברה שעבורה אתם יוצרים את הלוגו רוצה שהוא יעורר לפעולה וירגש, אזי שימוש בצורות חלקות ומעוגלות לא יהווה פתרון נכון במקרה זה.
קיים מספר טיפים שניתן להשתמש בהם במהלך עיצוב לוגו כדי להפוך אותו לא רק לנעים מבחינה אסתטית אלא גם להרמוני.
פשוט תנסו להפוך את הלוגו כדי לבחון את צורתו. הביטו עליו במראה. הדפיסו אותו במדפסת, ואם הנייר הוא דק מספיק, הצמידו אותו לחלון כדי להסתכל עליו דרך הדף. פעולות פשוטות אלו תעזורנה למנוע העמסת יתר של הלוגו בצורות וטקסט.

אחת מהשיטות החזקות ביותר לאיתור נקודות בעייתיות בלוגו הנו בקשת משוב. פנו לאנשים ובקשו מהם לנתח את העבודה שלכם. לעיתים קרובות הם יראו את כל אותם החסרונות שפסחתם עליהם ויעזרו לכם לקבל החלטה נכונה. אף על פי שעליכם להכין את עצמכם לביקורת (שלעיתים יהיה קשה לקבל אותה), זכרו כי מישהו במצב רוח רע יכול לתת עצה לא נכונה. היו פתוחים ובטוחים בעבודה שלכם – זה יעזור לכם להינצל מכישלונות ולהצליח תוך הסתמכות על עצות ורעיונות חדשים.
כל המדריכים

מדריכים נוספים

05.07.2016 תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק

תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק

כל בעל עסק חדש או קיים שואף לשאוב אליו את מספר הלקוחות הרב ביותר שניתן להשיג. אבל בשביל שזה יצליח הוא חייב למתג את עצמו ולבדל את המוצר או השירות שלו...
14.02.2016 מיתוג עסק זה לא רק לוגו

מיתוג עסק זה לא רק לוגו

המילה מיתוג יוצרת אצל הרבה אנשים אסוציאציה של סמל או לוגו ושזה מה שמייצג את החברה בלבד. ובכן, לוגו שמעוצב יפה ובצורה מקצועית הוא רק השלב שלפני הדבר...
01.11.2015 מהו ספר מותג?

מהו ספר מותג?

הייתם קונים בחברה שביקרתם באתר שלה וגיליתם שהלוגו נראה שונה ממה שמופיע על הברושור שחילקו לכם ברחוב? כנראה שלא. הרושם שזה יוצר הוא חוסר רצינות ואי סדר...

מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!

מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם:

מלאו פרטים ונחזור אליכם

או חייגו 073-7955529