29.05.2012
טיפים לעיצוב לוגו מוצלח
בעת הזמנת עיצוב לוגו לחברה או למוצר שלך ומסירת הנחיות נחוצות לידי מעצב לוגו, אתה צריך לזכור תמיד מה אתה רוצה שהלקוח שלך יחוש לגבי החברה שלך ומה ישדר הלוגו שלך. עיצוב לוגו עשוי להיות לאמתו של דבר סיפור מתומצת של העסק שלך ולספר ללקוחותיך על האופי והגישה של עסקך.

בשעה שאתה בודק את הלוגואים השונים של חברות אחרות עליך להקפיד שלא להיות מושפע על ידי לוגו כלשהו ולהיזהר שלא יהפוך הלוגו שלך להיות העתק או גרסה משופרת של לוגו אחר שאותו ראית. עיצוב טוב משפיע לעתים קרובות על תת המודע שלנו ומבלי דעת אנו מעתיקים חלקים מסוימים ממנו. חשוב ביותר שעיצוב הלוגו שלך יהיה ייחודי. עיצוב לוגו ייחודי מגביר את הסבירות של קבלת הגנה של סימן מסחרי. מומלץ כי תקבל סיוע של עורך דין לסימני מסחר, הן לצורך חיפוש סימן מסחרי שלך והן כדי לוודא כי אינך מסתכן בהפרת סימן מסחרי, סמל או לוגו של חברות אחרות.
שימוש באיורים גרפיים בלוגו? אם הנך עסק מקומי קטן או חנות משפחתית, ייתכן שאינך מעוניין כל כך להשקיע בלוגו ולבסס מותג משלך (למרות שלדעתנו זאת טעות). במצב כזה אתה יכול לנסות להשתמש בקובץ גרפי מוכן באיכות גבוהה שאין עליו זכויות יוצרים ולשלב בו צורת גופן מתאימה כדי להציב את שם החברה שלך. אתה יכול גם להשתמש ביותר מקובץ גרפי אחד כדי ליצור גרפיקה שלמה עבור הלוגו שלך.
עם זאת, עליך לזכור כי קבצים גרפיים מוכנים לעולם לא יעניקו לך את הרושם של לוגו אשר נבנה במיוחד וכי ניתן להעתיק או לגנוב אותם בקלות. גם אם אתה משנה קובץ גרפי מוכן, כמעט בלתי אפשרי לקבל בשבילו סימן מסחרי מוגן. בעתיד, לאחר שהעסק שלך יגדל לרמה שבה אתה זקוק ללוגו מוגן כסימן מסחרי, יהיה עליך להשיג לוגו חדש לחלוטין (אולי משהו קרוב יותר ללוגו שיש לך) ולהתחיל מחדש במאמצים למיתוג כדי לבסס את הלוגו החדש.
כמה עצות נוספות לעיצוב לוגו
1. שמור על פשטות: זכור, פשטות היא המפתח. לוגו מעולה הוא לוגו פשוט לחלוטין ותמיד קל לנו יותר לזכור ולזהות עיצוב פשוט מאשר לזהות עבודת - אמנות מורכבת. אם אתה רוצה באיור מורכב עבור הלוגו שלך, נסה למזער את מספר הפריטים ועשה זאת פשוט ככל האפשר. זכור כי הרואה צריך להיות מסוגל להבין את המצויר.2. טיפוגרפיה: עליך להיות זהיר בהחלטתך על סוג הגופן שאתה מתכוון להשתמש בו עבור הלוגו שלך. בחירת הגופן הנכון עשויה ליצור הבדל רב. לדוגמה, חברה פיננסית המפגינה חוזק ויציבות תרצה להשתמש באות עבה ובולטת. אפשר גם לעוות את האותיות כדי ליצור לוגו פשוט ונאה.
3. השתמש תמיד בפורמט ווקטורי. בקש תמיד מן המעצב שלך לספק לך את הלוגו כפורמט ווקטורי (לדוגמא: Freehand / AI). היתרון הוא כי פורמט ווקטורי מאפשר שינוי גודל ללא כל אבדן של פרטים ואיכות הצורה. אתה יכול לשנות גודל לפי דרישותיך. נוסף על כך, פורמט ווקטורי תופס פחות קיבולת זיכרון במחשב שלך.
4. בחירת צבע: עליך להיות זהיר בהחלטתך על צבעי הלוגו שלך. מומלץ להגביל את עצמך לצבעי אדום – ירוק – כחול (RGB) או תכלת (ציאן) – מָגֶנטָה – צהוב - שחור (CMYK), כך שהלוגו שלך ייראה טוב באותה מידה בדפוס ובאינטרנט. כמו כן, ודא כי הלוגו שלך נראה טוב גם בשחור - לבן. שים לב כי עליך להשתמש בלוגו שלך גם בשעה שאתה שולח בפקס חומר שיווקי או מסמכים של החברה.
לבסוף, עדיף תמיד להעסיק חברה המתמחה בעיצוב לוגו כדי ליצור את עיצוב הלוגו שלך מאשר לעשות זאת בעצמך. זהו מקצועם ולכן הם יודעים אותו הרבה יותר טוב ממך ועיצוב לוגו גם אינו תמיד יקר מאד.
מדריכים נוספים

תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק
כל בעל עסק חדש או קיים שואף לשאוב אליו את מספר הלקוחות הרב ביותר שניתן להשיג. אבל בשביל שזה יצליח הוא חייב למתג את עצמו ולבדל את המוצר או השירות שלו...

מיתוג עסק זה לא רק לוגו
המילה מיתוג יוצרת אצל הרבה אנשים אסוציאציה של סמל או לוגו ושזה מה שמייצג את החברה בלבד. ובכן, לוגו שמעוצב יפה ובצורה מקצועית הוא רק השלב שלפני הדבר...

מהו ספר מותג?
הייתם קונים בחברה שביקרתם באתר שלה וגיליתם שהלוגו נראה שונה ממה שמופיע על הברושור שחילקו לכם ברחוב? כנראה שלא. הרושם שזה יוצר הוא חוסר רצינות ואי סדר...
מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!
מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם: