14.02.2016

מיתוג עסק זה לא רק לוגו

המילה מיתוג יוצרת אצל הרבה אנשים אסוציאציה של סמל או לוגו ושזה מה שמייצג את החברה בלבד. ובכן, לוגו שמעוצב יפה ובצורה מקצועית הוא רק השלב שלפני הדבר האמיתי שנקרא מיתוג. ללוגו תפקיד מרכזי ומכריע, אך הוא לא יביא לקוחות, ורק על ידי חשיבה וחתירה למיתוג נכון ניתן יהיה להעביר ללקוחות את המסרים שנרצה ולהביא אותם אלינו.

מהן מטרות המיתוג?


מיתוג הוא תדמית העסק ותנאי הכרחי להצלחתו. המיתוג הוא בעצם הפעולה שתיצור אופי לעסק כשהשאיפה היא כמובן למשהו חיובי. כל עסק ממתג את עצמו כדי שיכירו אותו, את המוצרים שלו ואת האיכויות שלו. חשוב להישאר בתודעה של לקוח לאורך זמן גם לאחר קנייה או ניסיון הקנייה ולכן השקעה במיתוג תביא למוניטין ורווח.

מיתוג אפקטיבי הוא כלי שבזכותו העסק יכול להדגיש ולהבליט את הייחודיות שלו ולהוביל את קהל הלקוחות לזהות את השירות או המוצר על ידי מרכיב ויזואלי. בנוסף, מיתוג מוצלח מייצר תחושה של קרבה בין העסק לבין קהל היעד שלו, מחזק את הקשר בין הצדדים, מה שבסופו של דבר יגרום לו להעדיף אותו על פני אחרים.

מהו תהליך המיתוג?


כדי להניע את העסק ולממש את המטרות שהוצבו צריך קודם כל לוודא שאתה מכיר את העסק שלך, את המתחרים ויודע לענות על שאלות חשובות כמו: מה אתה מציע ללקוח? למה דווקא אתה? מה ייחודי במתחרים שלך? כיצד הם משווקים את עצמם בזירת האינטרנט והדפוס? איך הם מגייסים לקוחות? מה החוזקות והחולשות שלך ושלהם?

המשך התהליך כרוך בבניית פרופיל הלקוח שאליו אתה מכוון או כמו שנוהגים לקרוא לזה: הלקוח האידיאלי. עליך לדעת מה הצרכים שלו? מה הבעיות שלו, כיצד תוכל לפתור אותן ותהיה עבורו בדיוק מה שהוא צריך?

לאחר ביצוע שני הדברים הנ"ל ניתן לגשת לשלב עיצוב הלוגו. חלון הראווה של העסק הוא הסמליל שלו. הוא האובייקט שאנשים רואים ומדמיינים בראשם כשמדברים או חושבים על העסק. לאור זאת, לוגו מקצועי חייב להדגיש את היתרונות ואת תחום העיסוק. בנוסף, הוא צריך להיות ידידותי ליישום בכל מדיה וקל לזיכרון. אם הלוגו מייצג לדעתך את החברה, מעביר את המסר ויוצר חיבור בינה לבין הלקוחות, ניתן להמשיך בתהליך ולהפיץ את אותו הסמל במקומות רבים נוספים וללקט לקוחות נוספים.

יש לוגו, מה עכשיו?


לאחר עיצוב הלוגו תמיד נשאלת השאלה באיזה אמצעים כדאי להשתמש כדי להרחיב את המיתוג. הפיתרון לבחירת האמצעים הנכונים הוא כמובן לחשוב על המוצרים שאליהם נחשפים הלקוחות בכמויות הרבות ביותר, כלומר מותאם מטרות. בדרך כלל מיתוג עסקי כולל בתוכו את הדברים הבאים:

ניירת חברה – עיצוב והפקה של כרטיסי ביקור, נייר מכתבים ומעטפה.

מוצרי דפוס – קטלוג, ברושור, פולדר, פרוספקטים, ביגוד, קישוט לרכב, דיסק ממותג אריזה, ועוד. כאן חשוב לתת דגש על אריזה, כי היא מוצר שקונה מקבל ונוצרת הזדמנות שיחזור שנית. לכן, עיצוב אריזה בצורה הנכונה הוא קריטי למימוש תהליך המיתוג בעת הסיטואציה הזאת.

דיגיטל – כאן קיימות אינספור אפשרויות: עיצוב ניוזלטר, עמוד נחיתה, באנרים, סרטוני פלאש ואולי הדבר החשוב ביותר והמומלץ ביותר – עיצוב ובניית אתר אינטרנט תדמיתי עם תאימות למובייל שיכיל בתוכו את כל התמונות והטקסטים הרלוונטיים כדי שהגולש יוכל להבין גם דרך המדיה מי אתה ומה אתה מוכר.

לסיכום, לאחר שלב עיצוב הלוגו עבודת המיתוג דורשת מחשבה על כדאיות ורלוונטיות של כל מוצר ממותג כפונקציה של תקציב. ניתן למתג כל דבר, השאלה היא מה יביא לך את הלקוחות ומה יבליט את העסק.


כל המדריכים

מדריכים נוספים

05.07.2016 תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק

תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק

כל בעל עסק חדש או קיים שואף לשאוב אליו את מספר הלקוחות הרב ביותר שניתן להשיג. אבל בשביל שזה יצליח הוא חייב למתג את עצמו ולבדל את המוצר או השירות שלו...
01.11.2015 מהו ספר מותג?

מהו ספר מותג?

הייתם קונים בחברה שביקרתם באתר שלה וגיליתם שהלוגו נראה שונה ממה שמופיע על הברושור שחילקו לכם ברחוב? כנראה שלא. הרושם שזה יוצר הוא חוסר רצינות ואי סדר...
16.09.2015 כרטיסי ביקור – לא מה שחשבתם

כרטיסי ביקור – לא מה שחשבתם

האסוציאציה הראשונה שעולה לנו כשאנחנו שומעים את המושג כרטיס ביקור היא משהו מלבני מנייר דק או עבה ועליו פרטי יצירת קשר של עסק או של אישיות. כיום, העולם...

מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!

מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם:

מלאו פרטים ונחזור אליכם

או חייגו 073-7955529