04.03.2012
עיצוב לוגו מקצועי
לוגו מהווה תדמית של חברה או מוצר. מטרתו של לוגו הנה יצירת רושם קל לזיהוי וזכירה אצל לקוחות פוטנציאליים וצרכנים. בעיקר, הלוגו הנו הלב לבה של פעילות החברה. מה הופך אותו לכזה? רבים יענו: "ברגע שאני רואה את הלוגו, אני פשוט יודע את זה!" וזה לא כל כך רחוק מהאמת.

עיצוב לוגו זה תמיד תהליך, אף על פי שמעצבים שונים משתמשים בשיטות ייחודיות משלהם. מעצבים רבים מתחילים מסקיצות, משחק עם צורות על גבי המסך, עד שהם ירגישו "קליק" ואז הם יתחילו לפתח את אחד מהרעיונות שמצא חן בעיניהם עד הסוף . אחת מהגישות להתחלת עבודה היא בחירת צורה המייצגת את קונספט החברה והמשך שדרוגה. הרעיון מתקדם לצדם של עניין ושכל, תהיה זאת נקודת ראייה לא שגרתית או צירוף של צורות. יתכן והסקיצה תדרוש מהצופים בה להעלות ניחושים, או להפך תהיה מובנת לחלוטין. מעצבים רבים מעדיפים להתחיל את עיצוב הלוגו מבנייתו בצורה טקסטואלית. הם מנסים גופנים, צורות וגדלים שונים ומשתדלים למצוא דרך מעניינת להציג את החברה תוך שימוש בצורות התווים. הפשטות שוב חזרה לאופנה, היום זה לא הזמן של גופנים מתוחכמים. יהיה זה לוגו בלבד או צירוף שלו עם אלמנטים גרפיים אחרים, הטקסט שלו חייב להישאר קריא גם עבור מידות לוגו קטנות.
לאחר הגדרת הצורה יש לגשת לבחירת צבעים. ושוב, על הצבעים להיות פשוטים. אתם אמנם יכולים לתת דרור לדמיון שלכם בגרסת האינטרנט, אך הלוגו חייב להיות בצבע אחד וגוונים של צבע אחד. הצבע חייב לחזק ותמוך בצורה של הלוגו. למשל, גוונים שונים של כחול של פאות הקובייה התלת-ממדית חייבים להתאים באופן מדויק למציאות. קונספט חזק אחר בעיצוב לוגו הנו שימוש בניגודים. ניתן ליצור ניגודים של גודל, גוון, גופן או מרקם כדי לעורר עניין מבחינה חזותית. הלוגו חייב להיות פשוט וכללי אך לא מורכב ומסובך. כל האלמנטים שלו חייבים להישאר ניתנים לזיהוי גם עבור גדלים קטנים.
לוגו טוב פועל בצורה הפשוטה ביותר. עם הופעת אינטרנט ניתן למצוא לוגואים עם גרדיינטים, אפקטים תלת-ממדיים או אפקטים חזותיים אחרים. אך אם לא ניתן להמיר לוגו לגרסתו הפשוטה בעלת גוון אחד בלבד לצורך שימוש בפקס, צ'קים או צילומים, הוא יהיה חסר תועלת. בשאיפתו ליצור לוגו "מפוצץ" על המעצב לשקול תמיד את כל הדרכים לייצג את פעילות החברה. בתום עבודה על הלוגו תמיד יהיה ניתן להתאים אותו לשימוש באינטרנט. כפי שכבר ציינו קודם, לגודל של לוגו תהיה השפעה מכרעת בעת עיצובו. כלל הזהב: אם הלוגו שמופיע בכרטיס ביקור מביא תועלת, אזי הוא ימשיך להביא תועלת גם אם ישתמשו בו בגדלים אחרים. יש לוודא שהלוגו יהיה ניתן לקליטה בכל גודל לפני שמאשרים אותו. גרסת הלוגו באינטרנט וגרסת הדפוס שונות זו מזו. אם נתקלתם בעיצוב הלוגו בפעם הראשונה, טבעי הוא שקודם תרצו ליצור את גרסת הדפוס שלו ורק לאחר מכן את גרסת האינטרנט. כדי למנוע בלבול בין גרסת הדפוס וגרסת האינטרנט, מספיק לומר שהן שונות לחלוטין. מה שנראה מהמם על מסך המחשב עשוי להיראות בלתי קריא בגרסת הדפוס בגודל של בול דואר. אם הלוגו נוצר לצורך שימוש באינטרנט, אזי בפורמטים גרפיים מסוימים הוא לא יהיה קריא בדפוס. כדי למנוע זאת יש ליצור אותו מלכתחילה בדרך תאפשר זיהויו.
מדריכים נוספים

תפקיד העיצוב הגרפי במיתוג העסק
כל בעל עסק חדש או קיים שואף לשאוב אליו את מספר הלקוחות הרב ביותר שניתן להשיג. אבל בשביל שזה יצליח הוא חייב למתג את עצמו ולבדל את המוצר או השירות שלו...

מיתוג עסק זה לא רק לוגו
המילה מיתוג יוצרת אצל הרבה אנשים אסוציאציה של סמל או לוגו ושזה מה שמייצג את החברה בלבד. ובכן, לוגו שמעוצב יפה ובצורה מקצועית הוא רק השלב שלפני הדבר...

מהו ספר מותג?
הייתם קונים בחברה שביקרתם באתר שלה וגיליתם שהלוגו נראה שונה ממה שמופיע על הברושור שחילקו לכם ברחוב? כנראה שלא. הרושם שזה יוצר הוא חוסר רצינות ואי סדר...
מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!
מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם: