29.11.2016

איזה באנר כדאי לעצב?

עולם הפרסום באינטרנט הוא כל כך מגוון שרבים נוטים לוותר על עיצוב מודעה פרסומית עוד לפני שהתחילו לתכנן ולהבין את כדאיותה. אז כדי לפשט את העניין מספיקה חלוקה דיכוטומית של באנרים – באנר סטטי ובאנר דינמי. הכירו אותם ומכאן ההחלטה בידיכם.
עיצוב באנר
לפני סקירת היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי הבאנרים יש להכיר את המטרה שלשמה הבאנר נועד. הבאנר הוא כלי שיווקי שמטרתו העיקרית היא להפנות את הגולש לדף נחיתה או אתר אחר ולחשוף אותו לתכנים חדשים או לרכוש מוצר. הבאנר צריך להיות מספיק מושך ואפקטיבי כדי שהגולש יקליק. אז איזה סוג באנר עדיף?

באנר עם מסר פשוט וברור


באנר סטטי, כשמו כן הוא, מעביר מסרים ללא תנועה ולכן החשיבה כיצד לבנות אותו צריכה להיות מקיפה ומתחשבת בכל המרכיבים: צבעים, גודל, תמונה והטקסט שמגיע לרוב עם הנעה לפעולה. מומלץ להכיר את רקע האתר שבו מופיע הבאנר ולגבש מסר פשוט ובהיר שייקלט אצל הגולש ברגע.

באנר זה זוכה לשימוש רב בגלל הפשטות שהוא מייצר והיכולת שלו להופיע בכל גודל כשהמסר והעיצוב נשמרים. משקלו הנמוך יחסית מאפשר לו לעלות בקלות בעמודי האינטרנט השונים. זה חשוב במיוחד בעקבות השימוש שהולך וגדל בסמאטרפונים. המובייל משתלט על עולם האינטרנט ולכן יש להתייחס לכך בכובד ראש.

באנר בהמשכים


באנר דינמי מכיל בתוכו שתי קטגוריות עיקריות של בנייה – באנר GIF ובאנר פלאש. באנר גיף מעוצב בטכנולוגיה שמאפשרת מעבר בין תמונות. לעומתו, בבאנר פלאש משלבים אנימציה/וידאו ואפשרות לעבור בתנועה בין הטקסט לתמונות בתוספת סאונד.

אין ספק בכך שבאנר דינמי הוא צבעוני ומפולפל יותר מבאנר סטטי ועם מסר תמציתי ימשוך בקלות את תשומת לבו של הגולש, מה שלבסוף יניע אותו ללחוץ על המודעה. השאלות החשובות ביותר שצריכות להישאל כשבוחרים בבאנר דינמי הן: האם מודעה שכוללת אנימציה באמת תעשה את העבודה? כיצד ניצור את התנועה בבאנר? באילו צבעים לבחור? מה המסגרת העלילתית שצריכה להיות ברורה תוך שניות ספורות?

בניית הבאנר הדינמי עצמו יכולה להיות קלה למרות הרושם של המורכבות שהיא יוצרת. מעצב גרפי מיומן יבנה אותו בזמן סביר לאחר בריף מקיף ומתואם.

בבאנר דינמי ישנה בעייתיות שקשורה למשקל המודעה. בהרבה מקרים יכול להיווצר מצב שבו המודעה המעוצבת בפלאש תיראה ותיפתח רק במחשב וגם זה לא בכל האתרים. המשקל הרב פוגע ביכולת להופיע בכל רזולוציה ואתר בניגוד לבאנר הסטטי. לרוב, באנר פלאש לא ייראה במובייל, מה שיכול להיות קריטי.

לסיכום, שני סוגי הבאנרים שימושיים ובעלי יתרונות וחסרונות משלהם. עכשיו כשאתם מכירים לפחות על קצה המזלג מה הם הסוגים העיקריים, תוכלו לנסות ולבחור מה מתאים לכם יותר – דינמיות ותשומת לב משופרת או באנר פשוט וקליט שיכול להופיע בכל מקום ובכל מכשיר חכם.

כל המדריכים

מדריכים נוספים

05.01.2017 עוד לפני שתספיק לומר באנר

עוד לפני שתספיק לומר באנר

באנר הוא מודעה באתר אינטרנט שמטרתה למשוך גולשים מהאתר שבו היא מופיעה אל תוך האתר של הגורם המפרסם. עד כאן, זה פשוט אבל זה הרבה יותר מסובך ברגע...
03.03.2016 להשקיע בעיצוב גרפי לפייסבוק?

להשקיע בעיצוב גרפי לפייסבוק?

כידוע, פייסבוק הוא כלי שיווקי שיש היום לכל בעל עסק רציני וכזה שמבין את החשיבות של הרשת בכלל ושל המדיה החברתית בפרט. למרות המודעות, הרבה בעלי עסקים...
03.03.2014 מהו באנר?

מהו באנר?

באנר הוא מודעה אינטרנטית שמוצגת בדרך כלל בשולי דף האינטרנט, ובעיצובים שונים. בשונה ממודעת פרסומת רגילה, לבאנר יש מטרה נוספת וחשובה אף יותר מהפרסום...

מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!

מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם:

מלאו פרטים ונחזור אליכם

או חייגו 073-7955529