03.03.2016

להשקיע בעיצוב גרפי לפייסבוק?

כידוע, פייסבוק הוא כלי שיווקי שיש היום לכל בעל עסק רציני וכזה שמבין את החשיבות של הרשת בכלל ושל המדיה החברתית בפרט. למרות המודעות, הרבה בעלי עסקים מעדיפים לחסוך בתקציב השיווקי כאשר צריך להגדיר את התמונות החשובות ביותר בעמוד העסקי: תמונת הפרופיל, תמונת הקאבר ותמונת המודעה בפרסום הממומן. כדאי לשקול את הצעד הזה שוב. הסיפור לא כל כך פשוט.
עיצוב מודעות פייסבוק
פייסבוק ידועה כנחלתם של אנשים משועממים או כאלה שאוהבים לשתף לעתים תכופות לגבי המתרחש בחייהם, מה שגורם לתחלופה תדירה של תמונות בעמוד הפייסבוק כולל תמונת הפרופיל ואפילו תמונת הקאבר שיכולה לשמש כאווירה. כאן באמת אין סיבה להשקיע זמן מיותר בהתאמת התמונה לרצונות של פייסבוק. מעלים תמונה ושפייסבוק כבר יתאים את התמונה לגדלים שלו. נכון. בצדק. בעמוד עסקי אסור שזה יקרה.

הגדרות, כללים וגדלים של תמונות ומודעות פייסבוק


עמוד פייסבוק עסקי חייב לשדר רצינות ואמינות כלפי הלקוחות המבקרים בו ולכן כל פרט גרפי ועיצובי חשוב ומשמש ברומטר להתרשמות חיובית או שלילית מהעסק. אם התמונה תהיה מתוחה מדי או קטנה מדי, זה ייראה רע ולא רציני, מה שמעביר את הגולש לעמוד אחר. אז מה צריך לעשות?

הנה לכם טיפ לגבי הגדלים של התמונות העיקריות בעמוד העסקי: תמונת הקאבר חייבת להיות בגודל של 851 על 315 פיקסלים; תמונת הפרופיל צריכה להיות בגודל של 200 על 200 פיקסלים; רק בגודל הנכון עם גימור של גרפיקאי מנוסה, תמונת הקאבר תעניק רושם חיובי ותיראה כחלון הראווה של העמוד, ותמונת הפרופיל תהיה תחתיה מותאמת גם היא עם היחס והגודל הנכונים. צילום תמונות אקראיות ושיבוצן בתור תמונת קאבר ופרופיל ללא התערבות מקצועית תשרוף אותן ואת העסק שלך.

כמו כן, לפייסבוק אפשרות להעלות מודעות מעוצבות לפרסום ושיווק קמפיינים, כאן ישנן גם מגבלות מצד פייסבוק, אשר דורשים כי המודעות – הבאנרים המעוצבים, יכללו לא יותא מ 20% טקסט בסה"כ מהקופוזיציה הכללית וצוות הבקרה של פייסבוק, ינודע לבקר זאת ולפסול באנרים שאינם עומדים בקריטריונים. גודל מודעת באנר 1200 על 628 פיקסלים.

* מידע על גדלי התמונות והבאנרים, נכון למרץ 2016.

פרסום ממומן, אז עד הסוף


נוסף על כך, הרי לכם פרדוקס: החלטת למנף את העסק שלך ולצאת בפרסום ממומן בהשקעה של אלפי שקלים אבל בצד הגרפי של התמונה החלטת להשקיע פחות ולהסתפק בתמונה כללית עם טקסט שיווקי אקראי. השאלה היא למה? פרסום ממומן יעיל מגיע דרך מודעה מעוצבת ומאוזנת עם הטקסט בגודל של 1200*628 פיקסלים. תמונה לא מושקעת ולא מותאמת לגחמות של פייסבוק יוצרת מודעה עילגת ולא אפקטיבית בעליל, מה שהופך את כל הקמפיין לצולע.

לסיכום, פייסבוק לא מקל על בעלי העסקים שרוצים להזניק את העסק שלהם, אלא מציב קריטריונים ברורים. מי שישקיע ויעצב את התמונות בדיוק לפי הגודל המבוקש, תמונתו תיראה בדיוק כפי שהוא רצה. סטייה לכאן או לכאן אומנם תתאים את התמונה ותעלה אותה, אבל בצורה לא מושלמת, דבר שבעל עסק לא יכול להרשות לעצמו כי האצבע של הלקוח על העכבר וקליק אחד מעביר אותו למתחרה.
כל המדריכים

מדריכים נוספים

05.01.2017 עוד לפני שתספיק לומר באנר

עוד לפני שתספיק לומר באנר

באנר הוא מודעה באתר אינטרנט שמטרתה למשוך גולשים מהאתר שבו היא מופיעה אל תוך האתר של הגורם המפרסם. עד כאן, זה פשוט אבל זה הרבה יותר מסובך ברגע...
29.11.2016 איזה באנר כדאי לעצב?

איזה באנר כדאי לעצב?

עולם הפרסום באינטרנט הוא כל כך מגוון שרבים נוטים לוותר על עיצוב מודעה פרסומית עוד לפני שהתחילו לתכנן ולהבין את כדאיותה. אז כדי לפשט את העניין מספיקה...
03.03.2014 מהו באנר?

מהו באנר?

באנר הוא מודעה אינטרנטית שמוצגת בדרך כלל בשולי דף האינטרנט, ובעיצובים שונים. בשונה ממודעת פרסומת רגילה, לבאנר יש מטרה נוספת וחשובה אף יותר מהפרסום...

מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!

מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם:

מלאו פרטים ונחזור אליכם

או חייגו 073-7955529