17.09.2015

מדוע לא קוראים את הניוזלטר שלי?

קראתם בכל מקום באינטרנט שניוזלטר הוא כלי שיווקי יעיל שמנפח את רשימת התפוצה, יוצר קשר עם הלקוחות ובסופו של דבר מגדיל את המכירות? השקעתם מאמץ ומשאבים ובכל מייל יש לכם עשרות או מאות של נמענים שמבקשים להסיר אותם מהרשימה? כדאי שתקראו את המאמר הבא.
מדוע לא קוראים את הניוזלטר שלי?
ניוזלטר נועד בראש ובראשונה להיות מוצר בעל תועלת לנמען, מה שיוצר קשר רציף עם הלקוחות הרבים שיש לך ברשימת התפוצה. ניוזלטר הוא מערכת יחסים וכשאחד הצדדים לא מרוצה זה יכול להביא לפרידה.

במקרה שלנו, הצד הלא מרוצה הוא הלקוח/נמען כשמשהו בשיטה שלכם לא מוצא חן בעיניו. זה יכול להצביע על מגמה או לפעמים רק קפריזה של לקוח אחד או כמה בודדים שלא צריך להתרגש מזה.


קיימו את ההבטחות שלכם


מה שצריך לעשות בעת בדיקת נתוני ההפצה הוא לסרוק את המבקשים להסיר ולחשוב על העיתוי שבו זה קרה. למה הכוונה? אם לפתע יש מספר לא מבוטל של מבקשים, כדאי לבדוק מה הבטחתם ולא קיימתם. אולי הבטחתם מייל מדי יום עם טיפים חשובים ובסוף שלחתם רק אחרי שבוע? אולי הבטחתם מתנה ושכחתם לשלוח? אולי בדיוק יצאתם בקמפיין והוא לא עושה את העבודה?

דברים מהסוג הזה צריכים להדליק נורה אדומה ומחייבים בדיקה מקיפה על מנת שלא להמשיך במגמת ההולכה שולל, גם אם זה לא מכוון. את הלקוח זה לא מעניין – לא קיימתם? נמחקתם. יש מומחים שמציעים לשלוח מייל חזרה באופן אישי כדי לבדוק את סיבת ההסרה. האם זה יעיל? לא בטוח.


השקיעו יותר מהמתחרים


סיבה יותר פשוטה לבקשת הסרה היא פשוט חוסר שביעות רצון מתוכן הניוזלטר ומה שיש לו להציע. כל נמען יכול להירשם לעשרות ניוזלטרים בכל תחום, לעשות השוואה ולהחליט לסנן את הניוזלטר שנראה לו פחות אטרקטיבי או אם להיות יותר נוקשה: לא מעניין ולא משתלם.

כיצד בודקים ומגיעים למסקנה שזו סיבת הבקשה להסרה? השוו בין הניוזלטר הנוכחי לאלה שלפניו ונסו לנתח את פשר גל הבקשות. אולי ניסיתם נוסח קצת שונה? אולי הפעם לא השתמשתם בטיפים, אלא הלכתם על מכירה אגרסיבית? אחרי שקיבלתם תמונה כלשהי - בצעו את השינויים הנדרשים.

פרט לסיבות המורכבות ישנן גם סיבות טכניות או סיבות פרטניות שלא חייבים לשבור את הראש. הסיבות הטכניות יכולות להיות שליחה כפולה, תמונה שלא נפתחת, סרטון שלא מנגן או אולי הבעיה היא במיילים של הנמענים. במקרים כאלה כדאי לבדוק פעמיים לפני ששולחים את הניוזלטר ולבדוק שהוא תקין בכל הגירסאות והגדלים. לפעמים כדאי גם לבדוק עם חברת ההפצה שהכל תקין שם.

הסיבות הפרטניות קשורות לכל נמען בנפרד וזה יכול להיות כל דבר אישי שיגרום למנוי למחוק את עצמו מן התפוצה. זה יכול להיות מריבה או סתם סינון שנפל בדיוק בזמן ששלחתם את המייל. זה לא מראה על פגם מסוים ולכן ברגע שלא נראית תבנית מסוימת, לא כדאי להתרגש.

בסופו של דבר, בקשה המונית להסרה היא גם דבר חיובי ויכולה למנוע מפלות משמעותיות יותר מאשר מחיקת מייל מרשימת התפוצה. זה יכול לשפר את הביצועים הבאים ולשנות לטובה את האסטרטגיה השיווקית של החברה.
כל המדריכים

מדריכים נוספים

02.01.2017 עיצוב ניוזלטר – מהו המינון הנכון?

עיצוב ניוזלטר – מהו המינון הנכון?

אנשי שיווק רבים טוענים שרשימת תפוצת המיילים היא אחד הכלים החשובים ביותר לבעל עסק כדי לקדם את המכירות שלו. אין מי שיתווכח על כך, אבל חילוקי הדעות צצים...
29.11.2016 מדוע לא קוראים את הניוזלטר שלי?

מדוע לא קוראים את הניוזלטר שלי?

קראתם בכל מקום באינטרנט שניוזלטר הוא כלי שיווקי יעיל שמנפח את רשימת התפוצה, יוצר קשר עם הלקוחות ובסופו של דבר מגדיל את המכירות? השקעתם מאמץ ומשאבים...
30.01.2014 מהו ניוזלטר ולמה הוא נועד

מהו ניוזלטר ולמה הוא נועד

ניוזלטר נחשב לאחד מכלי השיווק האפקטיביים ביותר. ניוזלטר הוא למעשה דיוור אלקטרוני, אותו חברות ובעלי עסקים שולחים ישירות למייל האישי של קהל לקוחותיהם...

מעוניינים לקבל הצעת מחיר? נשמח לעמוד לשירותכם!

מלאו את הטופס הבא בציון מהות הפניה ונחזור אליכם בהקדם:

מלאו פרטים ונחזור אליכם

או חייגו 073-7955529